پروفیل چیست و چه کاربردی دارد؟


استفاده از محصولات فلزی در صنایع مختلف با روند رو به رشد صنعت، رو به گسترش است، بر آن شدیم که با معرفی یکی دیگر از مصالح فلزی پر کاربرد، آشنایی هر چند مختصری به کاربران و مشتریان دهیم. آراد آهن مرجع معتبر فروش و قیمت گذاری آهن آلات ساختمانی ، به خصوص پروفیل در ایران می باشد که با تولید محتوای فوق به معرفی محصولات پرکاربرد آهنی می پردازد. هدف از این کارآشنایی شما با این محصولات و سهولت خرید، خرید اصولی محصولات فلزی  و به طبع صرفه جویی در هزینه  و زمان شما عزیزان می باشد.

 

آنچه باید در مورد پروفیل بدانیم

قصد داریم در این بخش به تعریف کوتاهی از پروفیل بپردازیم تا با شروع آشنایی با این محصول کمی هم ازبه کاربردهای این محصول صحبت کنیم، استفاده از پروفیل ها در ساخت و سازهای ساختمانی مسکونی و سایربخش های عمرانی و صنعتی بسیار به چشم می خورد و می توان گفت پروفیل ها از محصولات پر استفاده در ساختمان سازی هستند. از لحاظ لغوی، به سطوح مقطعی با طول مشخص و ثابت پروفیل می گویند. پروفیل ها مواد اولیه مورد نیاز برای تولید بسیاری از محصولات فلزی مانند درب و پنجره، لوله، قوطی و…محسوب می شوند. در زبان لاتین هم پروفیل مشابه همین عبارت، تعریف می شود یعنی به مجموعه تجهیزاتی و لوازمی که در تولید و ساخت لوله، درب و پنجره و … مورد استفاده قرار می گیرد، پروفیل می گویند. پروفیل ها هم به خودی خود و هم به صورت مکمل(فیزیکی) با سایر محصولات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. به کارگیری این محصولات و مقاطع بسته به نوع پروفیل، در مکان های مختلف پروژه به کار می رود.

 

در یک تقسیم بندی در صنعت ساختمان سازی، پروفیل ها را به دو نوع باز و بسته تقسیم بندی کرده اند.

پروفیل باز: تعاریف برای هر کدام از این محصولات در بازار و بیرون بازار آهن متفاوت است به همین دلیل است که در بخش صنعت_ بیرون از بازار آهن_ تسمه، نبشی، ناودانی، میلگرد، تیرآهن و تیرآهن هاش را جز پروفیل های باز می شناسند، ولی در بازار آهن برای پروفیل باز تعریف مجزایی دارند و تنها محصولاتی مشخص را جز پروفیل های باز به حساب می آورند. مشهورترین پروفیل باز شناخته شده در بازار آهن پروفیل زد   z  است که در بسیاری از سازه های عظیم هم از آن استفاده می شود.

پرو فیل بسته : نوعی دیگر از پروفیل هاست، علاوه براین که شکل خاصی دارد به صورت مقاطی بسته تولید می شوند یعنی دو طرف آن بسته است قوطی ها بهترین مثال برای پروفیل های بسته هستند.

پروفیل ها و کاربرد آنها

تقسیم بندی  بالا _پروفیل باز و پروفیل بسته_  به شکل کلی است، برای پروفیل ها به صورت جزیی تر هم تقسیم بندی هایی وجود دارد، در این دسته بندی پروفیل ها براساس جنس، نوع و…  دسته بندی می شوند که عبارتند از: پروفیل کامپوزیتی، آلومینیومی، گالوانیزه و پروفیل ساختمانی. از بُعد کاربردی پروفیل ها به شکلی دیگر دسته بندی شده اند، این مقاطع از نگاه کاربردشان به پروفیل های ساختمانی و صنعتی دسته بندی شده اند. که پروفیل های ساختمانی سه نوع یا دسته هستند. پروفیل ها با نورد سرد، نورد گرم و نورد مرکب. به طور کلی تر، از پروفیل ساختمانی در صنعت ساخت و ساز مثل درب و پنجره های آلومینیومی و آهنی استفاده میشود. پروفیل های صنعتی در صنایع مختلف مثل صنعت خودروسازی، هواپیماسازی، پزشکی و نظامی و…مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به مواردی که به آن اشاره شد مسلم است که همینطور که پروفیل ها انواع مشخصی دارند کاربرد های متفاوتی نیز دارند. پروفیل ها بسته به کلیه خصوصیات فیزیکی _ ابعاد، ضخامت، نوع پروفیل_ کاربردهای متفاوتی دارند.  و صنایع مختلف با توجه به نیاز خود از پروفیل در مکانهای مختلفی استفاده می کنند. پُرواضح است که در این انتخاب، خصوصیات فیزیکی پروفیل ها یعنی همان ابعاد، ضخامت، نوعشان مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به همین خصوصیات پرو فیل مورد نظر را انتخاب می کنند. برای خرید و انتخاب پروفیل برای هر پروژه ای، دانش فنی درباره محصول فوق نقش مهمی در کاهش هزینه و زمان خواهد داشت، از سویی دیگر قیمت پروفیل دچار نوساناتی می باشد و با نوسان نرخ آهن تغییر می کند. از این رو شرکت معتبر آراد آهن به عنوان مرجع قیمت پروفیل و فروش پروفیل در کشورو سایر آهن آلات در ایران با اعلام قیمت روز پروفیل در کانال تلگرام و سایت آرادآهن سعی در ارائه خدمات مطلوب به هموطنان عزیز دارد.

 

 کاربرد پروفیل

کاربرد پرو فیل چیست ؟ پروفیل ها را از حیث کاربرد به دو دسته صنعتی و ساختمانی دسته بندی می کنند. معمول ترین کاربرد پروفیل ها در بخش ساختمانی، ساخت درب و پنجره است. پروفیلهایی که اصطلاحا با نام پروفیل درب و پنجره شناخته می شوند خود به دسته های دیگری با توجه به مشخصات فیزیکی و اندازه دسته بندی میشوند. از دیگر موارد کربرد پروفیل ها در ساخت نرده های فلزی است. پروفیل هایی که در ساخت نرده های فلزی به کار میروند، مقاطعی به شکل مربع و مستطیل شکل با ابعاد کوچک هستند. نرده های فلزی از محصولا ت ساخته شده از همین پروفیل ها هستند. در نرده کشی اطراف اغلب کارخانه ها و کنار راه پله ها هم از پروفیل استفاده میشود. پروفیل هایی در ابعاد وسایز بزرگتر نیز وجود دارد که با نام پروفیل ستونی یا قوطی ستونی شناخته می شود و برای ساخت ستونها و اسکلت فلزی ساختمان ها کاربرد دارند. در ساخت شاسی نفتکش و تریلر هم از انواع قوطی استفاده می شود که میتواند مصداق کاربرد پروفیل در صنعت خودروسازی دانست.

کاربردهای صنعتی پروفیل

نمونه ای از کاربرد پروفیل ها در صنعت خودروسازی را اشاره کردیم. در سایر صنایع نیز از پروفیل ها استفاده میشود و میتوان به ساخت پایه میزها و صندلی اشاره کرد. یکی از معروفترین پروفیل ها با نام پروفیل زد، در پوشش سقف ساختمانهای بزرگ مثل سالن های ورزشی و سوله ها و انبارها اشاره کرد. ناودانی و نبشی ها هم از نوعی پروفیل ساخته می شوند و یا به عبارتی در یک دسته بندی جز پروفیل ها محسوب میشوند و اغلب در ساخت چهار چوب های درب های بزرگ آهنی مورد استفاده قرار میگیرند، در قالب فلزی اصلی اغلب ماشین آلات هم از نوعی پروفیل استفاده می کنند.

آراد آهن مرجع فروش پروفیل و قیمت پروفیل و تامین کننده مطمئن آهن آلات در ایران

آراد آهن مجموعه ای فعال در زمینه تامین قطعات فلزی، بهترین و مناسبترین قیمت پروفیل را به مشتریان خود ارائه می دهد. این مجموعه به عنوان بنگاه بزرگ و معتبر تامین کننده تجهیزات عمرانی و صنعتی در سطح کشور است  که کلیه پروفیل های  پراستفاده در صنایع مختلف را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه میکند. این مجموعه از دغدغه مشتریان در زمینه خرید محصولات آهنی مطلع است و با کسب مجوزهای لازم در زمینه خرید و فروش آنلاین هم به سهولت خرید محصولات برای افرادی که آشنایی قبلی با مجموعه آراد آهن ندارند و یا به صورت غیر حضوری تمایل به خرید دارند  زمینه های لازم را فراهم آورده است. شمامی توانید برای خرید پروفیل و سایر آهن آلات به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و یا با کارشناسان این مجموعه با تلفن 34055-031  تماس بگیرید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کافه کسب‌وکار در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *