چگونه از شر ضرر های پی در پی فارکس خلاص شویم؟ جمع‌بندی تجارت در فارکس


تا به حال دلیل اصلی ضرر های پی در پی در فارکس را بررسی کرده‌اید؟ آیا میدانید که بیش از 70 درصد تریدرها در این بازار متحمل ضرر شده و تمام یا بخشی از سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهند؟

 

اقتصاد کشورها بر پایه‌ی قدرت ارز هر کشور بنا شده و واحد پول هر کشور، تعیین کننده‌ی سرنوشت اقتصاد و رفاه مردم آن است. هیچ کشوری در دنیا قادر نیست که نیازهای خود را فقط با نگاه به بازارهای داخلی برآورده کرده و نتیجتا باید با یکدیگر همکاری کنند. این همکاری بین‌المللی و بزرگ باعث شد تا بازار تبادل ارزهای جهانی و یا همان فارکس، تبدیل به یکی از بزرگترین بازارهای مالی جهان شود. در حقیقت، فارکس بستری است برای تعیین و ارزش گذاری ارز کشورهای مختلف در مقایسه با یکدیگر. هنگامیکه کشوری به دست‌آورد خاصی (نظامی، اقتصادی، سیاسی، بهداشتی و …) برسد، ارزش پول آن در مقایسه با کشورهای دیگر، افزایش می‌یابد.

عملا تجارت بین‌المللی بدون حضور بازار فارکس امکان‌پذیر نبوده و اگر تجارت متوقف شود، زندگی انسان‌ها نیز دچار مشکل خواهد شد. اگرچه فارکس نقشی حیاتی در جهان دارد، اما باعث ضرر و زیان بسیاری از افراد نیز شده است. دقیقا همان اتفاقی که در بورس ایران رخ داد، همه روزه در فارکس تکرار شده و افراد بسیاری صرفا بخاطر کمبود آگاهی و دانش، سرمایه‌ی خود را از دست داده و یا دچار زیان‌های سنگینی می‌شوند.

تجارت (کسب درآمد) و ریسک رابطه‌ی مستقیمی داشته و هرچقدر افراد ریسک بیشتری را متحمل شوند، احتمال بالا رفتن درآمدشان بیشتر می‌شود. اما ریسک‌پذیری باید همراه با تحقیق و دانش بوده و الا با آتش زدن سرمایه، هیچ تفاوتی ندارد! موفق‌ترین چهره‌های فارکس از جمله اندرو کریگر، پائول تودور جونز، بروس کونر، استنلی دروکنمیلر و … همگی معتقدند که بدون داشتن دانش (همانند تحلیل تکنیکال و فاندامنتال) و استفاده از ابزارها (همانند اندیکاتورها و اسیلاتورها)، احتمال موفقیت شما کمتر از 10% خواهد بود. به همین علت است که بیش از نیمی از تریدرها در این بازار ضرر کرده و سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهند.

اگر کمی تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که بیش از 70 درصد فعالان بازار فارکس، نه تنها هیچ سودی کسب نمی‌کنند، بلکه سرمایه‌ی خود را نیز از دست می‌دهند. دلیل آن نیز بسیار ساده است: “نداشتن دانش تجارت”. بسیاری از افراد، اساتید، موسسات و افراد با تجربه آموزش رایگان فارکس را در اختیار شما قرار می‌دهند. این آموزش‌ها عموما طبقه‌بندی شده و گام به گام بوده تا بالاترین سطح یادگیری برای شما فراهم شود. برای کسب درآمد موفق، تکیه بر شانس و اقبال (به اصطلاح قمار کردن) اشتباه‌ترین روش ممکن است.

ضرر در فارکس را همین الان متوقف کنید

چه در بورس داخل و چه در تمامی بازارهای مالی جهان از جمله فارکس، تنها راه کسب موفقیت و پیشرفت در زندگی، داشتن دانش است. این دانش به سه قسمت اصلی تقسیم می‌شود:

  • شناخت کلی بازار و ویژگی‌های متفاوت و منحصر به فرد آن (آموزش فارکس مقدماتی)
  • تحلیل و تجزیه و ابزارهای ارائه شده (آموزش فارکس متوسطه)
  • مدیریت شخصی و فهم اجتماعی (آموزش فارکس پیشرفته)

اگر این سه گام را به ترتیب و با حوصله دنبال کنید، ضرر و زیان در فارکس پایان یافته و می‌توانید به درآمدی امن و مطمئن فکر کنید. در بخش اموزش فارکس مقدماتی شما باید با چیستی این بازار و تفاوت‌های آن با دیگر بازارها آشنا شوید. مفاهیمی همچون لوریج، پیپ و … را یاد گرفته و بدانید که در چه ساعاتی و در چه روزهایی بهتر می‌توانید معامله کنید.

پس از آشنایی با چارچوب کلی این بازار، نوبت به شناخت ابزارهای تحلیلی می‌رسد. این ابزار نه تنها در فارکس، بلکه در بورس ایران و بورس‌های بزرگ جهان از جمله نزدک، نیویورک، لندن، هنگ کنک، توکیو و … نیز کاربرد داشته و به شما کمک می‌کند تا شرکت‌های بهتری را برای خرید سهام انتخاب کنید. این مباحث در قسمت اموزش رایگان فارکس – متوسطه بیان می‌شود.

آخرین مرحله از یادگیری، مربوط به مدیریت احساسات و منابع مالی و همچنین کسب تجربه است. در این مرحله شما یادخواهید گرفت که چگونه، در چه زمانی و با چند درصد از سرمایه‌ی خود، چه معامله‌ای را انجام دهید. دلیل اصلی ضرر و زیان تریدرها در بازارهای مالی جهانی، نداشتن دانش مربوط به مدیریت احساسات و سرمایه است. این آموزش‌ها که در بخش آموزش پیشرفته فارکس ارائه می‌شود، مرحله‌ی نهایی ورود به بازارهای جهانی است.

تمامی معامله‌گرهای کارکشته و با تجربه به تازه‌واردان توصیه می‌کنند که بدون پشت سر گذاشتن این دوره‌های آموزشی، هرگز و هرگز وارد دنیای سرمایه‌گذاری نشوند. بسیاری از سایت‌های خارجی، آموزش‌های خود را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. کافی است لیست “بهترین سایت های آموزش رایگان فارکس” را جستجو کنید تا لیستی از این سایت‌ها به همراه مزایای هر یک به شما معرفی شود.

برای مثال، سایت خبری بلومبرگ یا بیبی‌پیپس اخبار و اطلاعات لحظه‌ای را برای شما فراهم می‌کنند تا پیش از هر فرد دیگری بتوانید روند آتی بازار را به دقت پیشبینی کنید. اما باز هم باید تاکید کنیم که این پیشبینی زمانی دقیق است که آموزش‌های لازم را گذرانده باشید.

 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کافه کسب‌وکار در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *